Nuit-reklam-gece-gündüz Nuit-reklam-ajansı-Ana-Sayfa
Reklam Ajansında Müşteri Temsilcisi Olmak
 
20 Haziran 2014 0 YORUM Marka ve Ajans

“Beyinler veri bombardımanı altında, mesaj kirliliği insanları git gide daha da duyarsızlaştırıyor. İnsanların dikkatini çekmek, algı eşiklerinden bilgi boşaltmak ve zihinlerinde yer edinmek her geçen gün daha da zorlaşıyor. Daha kötüsü, tüketiciyi ikna etmeye çalışan bizlerin de kafası karışık. Sektörümüzün ürettiği bilgilere / verilere ya yetişemiyoruz ya da erişemiyoruz. Ama sızlanmanın faydası yok, gelişmeleri takip edeceğiz, yeni fikirler geliştireceğiz ve sorumlu olduğumuz markaları yıldızlaştırmaya devam edeceğiz.”

Atilla Öğüd

Reklamcılığın en önemli pozisyonlarından biri müşteri temsilciliğidir. Müşteri temsilcisi, bir ajansın motivasyonunda ve başarısında çok önemli rol oynar. Müşteri karşısında ajansı, ajans karşısında müşteriyi temsil eder. Temsil yeteneği güçlü olan, müşteriyi ve ajansı yönlendiren, takımları çalıştıran, sözü dinlenen, yapan, eden, bilen, gören ve daha fazlasının altından kalkabilen kişidir. Ajansın eli, ayağı, gözü kulağıdır aslında müşteri temsilcisi. Her konu hakkında bir fikri mutlaka vardır. Üstüne düşen görevlerin, tabiri caizse, hakkından gelir. Yeni müşteri bulma, brief alma, briefi grafikere doğru ifade etme, mevcut müşterilerle zaman zaman görüşmeler yaparak sadakati devam ettirme, onlara yeni projeler üretme, müşterilerinin kullanacağı mecraların yöneticileriyle sağlıklı ilişkiler kurma,  bazı eğitimlere katılarak bu sektördeki müşterilerini son kararlardan haberdar etme gibi görevleri mevcuttur.

Önemli rollerine rağmen “müşteri temsilcileri” üzerine çok az yazılır çizilir. Hatta reklamcıdan sayılmazlar. Hiçbir üniversitemizde müşteri temsilcisi yetiştirmek üzerine bir ders yok denecek kadar az ne yazık ki. Reklamcı yetiştiren iletişim fakülteleri de “müşteri temsilcisi” görevini es geçmektedir.

Bizim müşteri temsilci anlayışımıza göre, işini seven bir müşteri temsilcisi; kendine güvenini, samimiyetini ve uzmanlığını sesine ve bedenine de aktarabilme kabiliyetine sahip olmalıdır. İşinizi sevmeyen bir müşteri temsilcisi iseniz, derhal işten ayrılmanızı öneririz. Çünkü ayrılmadığınızda ajansınıza, müşterinize ve kendinize kaybettirdikleriniz, kazandırdıklarınızın bin katı olacaktır.

 
YAZAR HAKKINDA

Nuit'te Müşteri Temsilcisi
Ajansımızın gözü kulağı olur. Gider, gelir, anlatır da anlatır her mailin sonunda yorumlarınızı bekliyorum yazmaktan hiç vazgeçmez!
 
 
YORUM YAZ
*Ad Soyad
*E-Posta (yayınlanmayacak)
*Yorum
 
 
Sosyal Medyada Biz