Nuit-reklam-gece-gündüz Nuit-reklam-ajansı-Ana-Sayfa
Marka İletişiminde Ajans mı Ajanslar mı?
 
14 Haziran 2013 2 YORUM Marka ve Ajans

Bugün, markanızın bilinirliğini ve prestijini arttırmanız, markalar arası savaşta rakiplerinizden geride kalmamanız için; hedef kitleniz ile bir çok alanda etkin ve sürekli bir iletişim sürdürmeniz şart. Reklam, halkla ilişkiler, sosyal medya, proje yönetimi, sosyal sorumluluk derken, markanın hedef kitlesi ile iletişiminin her alanında etkin ve güçlü olması gerekiyor. Marka iletişimi yolunda ajanslarla işbirliğine gitmeyi tercih eden işletmeler için bu noktada yeni bir yol ayrımı beliriyor…

İşletme, tüm iletişim faaliyetlerini tüm bu iletişim kollarına hakim “tam kapsamlı hizmet veren bir reklam ajansı” ile yönetebileceği gibi bu alanların her birinde uzmanlaşmış birden çok ajans ile de yola devam edebilir. İşletmelerin bu soruya cevap vermeden önce, öncelikle hedeflerini ve stratejilerini çok iyi belirlemesi, işletme yapısını doğru analiz etmesi ve marka iletişimi yönünde ihtiyaçlarını göz önüne alması gerekiyor.

Yapılacaklar çok, zaman az...

Orta ölçekli işletmeler için bir çok ajans ile çalışmak zaman kaybının en büyük sebeplerinden biri haline gelebilir. Markayı çok iyi özümseyen ve marka iletişiminin her alanında destek verecek bir ajans ile çalışmak, özellikle zaman tasarrufu anlamında işletmeye fayda sağlayacaktır. Böylelikle işletme bir projeyi, reklam kampanyasını ve bunların stratejilerini ve hedeflerini hem kreatif ajansa, hem PR ajansına, hem sosyal medya hem de medya planlama ajansına ayrı ayrı anlatmak ve yönetmek durumunda kalmaz.

Her marka özel ve ayrıcalıklı olmak ister

Bir markanın birden çok ajans yerine tek bir ajansla çalışmayı tercih etmesinin bir diğer önemli sebebi ise ajansın markayı çok daha iyi tanıma, odaklanma ve stratejilerini tüm iletişim eksenlerini göz ederek belirleme şansına sahip olmasıdır. Ajansın firmanın marka iletişim stratejilerinin her alanına hâkim olması sayesinde işletme ve ajans arasında ortak bir dilin oluşması çok daha kısa zamanda gerçekleşir. Tam kapsamlı hizmet ajansları, bir marka için belirlediği uzun vadeli stratejileri sayesinde bir sonraki adımı çok daha iyi planlama ve bu stratejiyi markanın tüm tanıtım ve iletişim platformları için kurgulama şansına sahip olmaktadırlar.

Ajansın tüm bu süreçlere hâkimiyetinden emin olmak şart...

İşletmelerin, tam kapsamlı hizmet veren bir reklam ajansını tercih etmeden önce, ajansın marka iletişiminin her alanında aynı güçte olup olmadığını iyi sorgulaması önemli…  Bu kapsamda; ajansın deneyimleri, referansları, tüm bu süreçleri yönetebilecek yeterli sayıda ve uzman kadroya sahip olup olmadığı üzerinde önemle durulması gereken noktalar… Ajanslarla her zaman uzun soluklu bir işbirliği amaçlandığından ajans seçimi her işletme için önemli ve titizlikle irdelenmesi gereken bir süreçtir. Ancak özellikle tam kapsamlı bir hizmet veren ajansla çalışılmak tercih edilecekse; ajans, iletişimin her alanında hizmet vereceği için istenilen her an yolları ayırmak o kadar kolay olmayacaktır. 

 
YAZAR HAKKINDA

Tuba Kılıç Almalı
Türünün ilk örneği olan, gece gündüz gibi bir başkan... İyi niyetli ama her türlü sömürüye karşı, yenilikçi ama köklerine bağlı, sabırlı ama çok heyecanlı... Sektörde saçlarını ağartmamış ama iletişim uzmanı, en iyi fikirlerin saçmalamakla olgunlaşacağına inanır ama saçma oluşumlara karşı... Ve kendini kısaca şöyle tanımlar: Yaradandan sonra eşine, işine, kızına ve vatanına aşık bir kadın...
 
 
YORUM
Pelin Uysal
Tek bir ajansla çalışmak bizlerin işini kolaylaştırıyor. Özellikle zaman anlamında artılar sağlıyor. Daha sıcak ve doğru bir iletişim kurulmasını sağlıyor...
 
 
YORUM
Nesrin Acar
Ajans sektöründe yeni bir bakış açısı getirmişsiniz. Düşünceleriniz çağa ayak uyan bir ajans yapısından bahsediyor. Modern fikirler her zaman daha ön plandadır. Şimdiden ajansınızı çok merak ettim. Bir fırsatım olursa eğer bir günümü bu fikirlere sahip arkadaşlarla tanışmak için geçirmekten onur duyarım.
 
 
YORUM YAZ
*Ad Soyad 
*E-Posta (yayınlanmayacak) 
*Yorum 
 
 
Sosyal Medyada Biz