Nuit-reklam-gece-gündüz Nuit-reklam-ajansı-Ana-Sayfa
Sosyal Medya Yönetimi “Fikir”siz Olur mu?
 
10 Nisan 2014 0 YORUM Sosyal Medya

Artık sosyal medyanın marka iletişiminde olmazsa olmaz bir mecra olduğunu söylemeye gerek yok… Markanın burada iki tercihi var: Sosyal medya yönetimini kendi bünyesinde gerçekleştirmek veya bir sosyal medya ajansı ile çalışmak.

Kabul etmek gerekir ki, marka bir ajans ile yürümeye karar verdiğinde beklentileri biraz daha yüksek oluyor. Marka, kendi bünyesinde 2 liraya istihdam edeceği bir çalışan yerine, 4 lira vererek bir ajanstan bu hizmeti aldığında aslında en çok yaratıcılığa ve fikre bu ödemeyi yapmayı tercih etmiş oluyor.

Sosyal medyanın temeli; günde belirli sayıda paylaşımlar yapmak, metinler hazırlamak, uygun görselleri bulmak veya tasarımlamak olsa da, markalar artık sosyal medyada farklılaşabilmek ve dinamizmi korumak adına bundan fazlasının olması gerektiğini biliyor. Bu nedenle, ajans bu tarz bir sosyal medya yönteminin üzerine çıkamadığı zaman marka tarafından ister istemez memnuniyetsizlikler ve “ben o paraya 2 kişi çalıştırırım” serzenişleri yükselecektir. Sizce marka bu durumda haksız mı?

Sorunun cevabı ortada olduğuna göre, sosyal medya ajansının en büyük sorumluluğunun “fikir” üretmek olduğu da su götürmüyor. Ajansların en büyük sermayesi yaratıcılık ise sosyal medya yönetiminde de ajans, yaratıcılığına ödenen parayı hak etmeye çabalamalıdır. Nasılsa düzenli paylaşımlar yapılıyor, sorular, yorumlar vs. anında cevaplanıyor, ee eğlenceli tasarımlar da yapıyoruz diyerek ajansın kenara çekilme lüksü yok.

Markalar ajansından özel günlerde, etkinliklerde, kampanyalarda ve çoğu zaman sıradan zamanlarda yarışmalar, tab uygulamaları, reklam fikirleri bekliyor. Bunların herkesin yaptıklarından farklı olmasını arzuluyor. Marka bir etkinlik düzenlediğinde, bu etkinliğin sosyal medya entegrasyonuna ait fikirlerin kendilerinden değil ajans tarafından düşünülmüş olmasını bekliyorlar. “Fikri biz veriyoruz, ajans sadece uyguluyor” cümleleri sıkça kurulmaya başlandığında ajans için tehlike çanları çalmaya başlamış demektir.

Bu nedenle, ajans yaratıcı fikirleriyle markanın bir kaç adım önünden ilerlemeli ve tüm enerjisini markayı şaşırtan, heyecanlandıran projeler ve fikirler üretmek üzerine harcamalı...  

 

 
YAZAR HAKKINDA

Nuit'te Sosyal Medya Uzmanı
Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Vine, Tumblr, Flicker, Linkdin ve dahası ondan sorulur. Oldukça sosyaldir :) Yazar, paylaşır, beğenir, tweet atar, retweet yapar ve telefonuna, tabletine sarılırak uyur :)
 
 
YORUM YAZ
*Ad Soyad
*E-Posta (yayınlanmayacak)
*Yorum
 
 
Sosyal Medyada Biz