Markaların en önemli iletişim mecralarından biri haline gelen sosyal medya, profesyonel olarak ele alınması ve ciddi bir planlama ile yaklaşılması gereken bir iletişim platformu. Bugün bir çok marka bu konuda uzmanlaşmış ajanslarla veya kendi kendi bünyelerinde istihdam ettikleri sosyal medya uzmanlarıyla çalışmayı tercih ediyorlar. Ancak; küçük ve orta ölçekli firmaların yanı sıra, hatta bazı büyük markalar bile, hala sosyal medyanın tam zamanlı bir iş gücüne sahip olmadığı yanılgısında… Hal böyle olunca, sosyal medya uzmanı reklam ve halkla ilişkiler departmanının diğer işleri ile de ilgilenmek durumunda kalıyor. “Bütün gün bilgisayar başında 3-5 paylaşım yapılması için” bu paranın ödenmesini hazmedemiyor yöneticiler. Oysa, sosyal medya başlı başına ele alınması ve zaman ayrılması gereken önemli bir iletişim mecrası…
Sosyal medya uzmanı, sadece takipçi sayısını arttıran ve günde 3-5 paylaşım yapan biri değildir, olmamalıdır. Bu yaklaşım, markayı sosyal medyada başarıya ulaştırmayacaktır. Sosyal medya uzmanı başka işlerin paslandığı joker biri olarak düşünülmemelidir. Çünkü sosyal medya, ciddi bir iletişim stratejisi gerektirir. Bu nedenle sosyal medya uzmanı; markasının iletişim stratejilerini belirlerken trendler neler, tüketicilerin eğilimleri neler bilmeli, diğer markaların stratejilerini incelemeli ve kendini sürekli güncellemelidir. Yıllık, aylık stratejileri belirlemeli ve bir plan doğrultusunda sosyal medya yönetimini gerçekleştirmelidir. Bunları yaparken de yeni fikirler geliştirebilmeli, özgün olabilmek için kafa yorabilmeli ve sosyal medyada markanın imajını ve duruşunu belirlemelidir. Bunları yapmak ise diğer işlerden arta kalan zamanlarda, çalakalem olmamalıdır. Sayfanın sürekli kontrolü, dönüşlerin mümkün olduğunca hızlı olması, gelişen anlık durumlara özel tepkiler geliştirebilmek sosyal medyanın en önemli dinamiklerinden. Sosyal medyada zaman hiç durmaz ve eğer sosyal medya uzmanınız bu zamanın gerisinde kalıyorsa, yeniliklere, takipçilere, tepkilere yetişemiyorsa, sayfanız canlı yayın yapmak yerine bandtan yayın yapan bir haber kanalı gibi olacaktır.
Bu nedenle, sosyal medyanın arada derede yönetilen bir iletişim mecrası olmadığının ve sosyal medya uzmanının internette sadece boşa zaman geçiriyor olmadığını algılamak şart…
Tabi markalarla birlikte, sosyal medya uzmanı unvanına sahip kişi de, sosyal medyanın; planlama, strateji, araştırma ve yaratıcılık olmadan başarıya ulaşamayacağını da unutmamalıdır.