Nuit-reklam-gece-gündüz Nuit-reklam-ajansı-Ana-Sayfa
Renklerin Dili
 
4 Ağustos 2015 0 YORUM Kreatif

DİLİ OLAN KONUŞUR..

PEKİ YA RENKLER ONLARIN SESİNİ DUYABİLİYOR MUSUNUZ?

 

Renklere önem verin. Çünkü renkler algılarımızla iletişime geçerek aslında bizi ifade ediyor. Renklerin iletişime ve psikolojiye olan etkisi yok

sayamayacağımız bir gerçek. Seksi bir kadın düşünün mesela ya da romantik bir akşam yemeği. Aklınıza gelen ilk renk kırmızı mı yoksa ? Spesifik

bir durum söz konusu olmadıkça iletişim de renkler herkes için aynı anlamı ifade eder. Kırmızının başkaca birçok anlamı da vardır tabii.. Dinamik bir

anlatım söz konusuysa ya da enerji, hareket hissi uyandırmak istiyorsak; reklamlarımızda kırmızıyı tercih ederiz..

Doğallık hissi vermek istediğimizde seçeceğimiz renk bellidir..

Güç, tutku ya da matem anlatılıyorsa hep aynı rengi görürüz..

 

Muhtemelen üstteki 2 satırı dahi okuduğunuzda hangi renk olduğu anladınız..

 

Siz zaten renklerin bize neler söylediğini biliyorsunuz biz sadece tekrar hatırlatalım istedik :)

 

KIRMIZI : Kırmızı, canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Kırmızı renk fiziksel olarak ataklığı canlılığı, duygusal bağlamda romantizmi bir işi

sonuna kadar götürme azmini ve kararlılığını göstermektedir. Bu renk mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar. Dünyadaki büyük gıda

firmalarının (Coca Cola, Pizza Hut, Mc Donald’s, Burger Kıng) hepsinin logosunun kırmızı olması rastgele seçilmiş değildir. Ayrıca ne kadar parlak

olursa olsun hiçbir renk kırmızı kadar dikkat çekmez. İnsanların üzerinde canlandırıcı, kışkırtıcı ve heyecan verici bir etkiye sahiptir. Fakat uzun süre

bakıldığında sinirlerde gerginlik meydana getirir.

 

MAVİ : Mavi mutluluğu ve huzuru ifade eder. Sınırsızlığı ve sonsuzluğu ifade eder. Özünde sınırları kaldırılmış evrensel bir enerjinin potansiyelini

taşır. Huzuru temsil ederek, tabiatta ağırlıklı olarak bulunan renklerden biri olması sebebiyle insanı sakinleştirir, ruh gerginliğini azaltır. Özellikle açık

mavi renkler sakinleştirici etkisinden dolayı kişinin iş ve ev ortamında sık olarak kullanması gereken bir renktir. Bu renk, ilk izlenim sonucu olumlu

düşüncelerin gelişmesine katkı sağlamaktadır.

 

YEŞİL : Yeşil ahenk, huzur, uyum ve anlayış ile özdeşleştirilir. Güven vermesinden dolayı özellikle bankaların logolarında en çok tercih edilen ikinci

renktir. Bu renk zihnin yaratıcılığını körüklediği gibi, rahatlatıcı özelliğinden dolayı büyük lokanta ve mutfaklarda kullanılır. Doğrudan doğanın ve

baharın rengi olması sebebiyle, insanlar üzerindeki etkisi tartışmasızdır. Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre, yeşil alanlarda insanların daha az

mide rahatsızlığına maruz kaldıkları saptanmıştır. İnsanlara ruh dinginliği vermesinden dolayı, ilk izlenimin olumlu gelişmesine katkı sağlamaktadır.

 

SARI : Sarı zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin

ifadesidir. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye taksilerin rengi sarı olarak belirlenmiştir. Geçiciliği simgelediği için taksilerde kullanılan bu

renk bankacılık sektöründe tercih edilmez. Bunun nedeni bankaların doğrudan parayla ilintili olması ve hiçbir bankanın paranın geçici olmasını

göstermek istemiyor olmasıdır. Keyfi yerinde olmayan kişiler, sarı rengin hakim olduğu ortamlarda kendilerini gevşemiş, hafiflemiş hissederler. Sarı

ayrıca hüzün ve özlemin rengidir.

 

MOR : Mor renginin ruhsal esenlik ve sonsuzluk ile ilgili olduğu düşünülmektedir. Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür.

Tarihte, aristokratların, burjuvazinin, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini görürüz.

 

LACİVERT : Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği temsil eder. Bu nedenle iş adamlarının ve firmaların sıkça tercih ettiği bir renktir. Özellikle önemli

iş görüşmelerinde tavsiye edilen bir renk tonudur. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. Ayrıca bu yüzden

dünyadaki firmaların birçoğu logolarında lacivert rengi kullanır. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imaj bırakmasından dolayı özellikle iş

görüşmelerinde lacivertin tercih edilmesi önerilir.

 

GRİ : Diplomasiyi ve ağırlığı vurgulayan bir renktir. Hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder. Ciddiyetini ortaya koymak isteyenler iş

görüşmelerinde bu rengi tercih edebilirler; ancak durağanlığı da simgelediğinden ilk izlenimde hoş bir etki bırakmayabilir.

 

KAHVERENGİ : Kahverengi insanlar üzerinde canlılık hareketlilik etkisi bırakır. Hareketliliği artırmasından dolayı kahverenginin hakim olduğu

mekanlarda uzun süre oturmak güçtür. Fast-food restorantların hepsinin masa ve sandalyelerin renginin kahverengi olması bir tesadüf değildir. Amaç

insanların aldıkları ürünleri hızlı bir şekilde tüketip gitmelerini sağlamaktır. Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir.

Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak, daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar.

 

TURUNCU : Sosyalliği ve iyi huyluluğu arttıran bir renk olan turuncu hayatı daha mutlu algılamayı sağlar. Sinir sistemi gergin olanların turuncu

kullanmaları önerilir. Çünkü bu rengin tüm tonları depresyona karşı birebir ilaç olarak görülür. Bununla beraber turuncu, kırmızı gibi dışa dönük ve

heyecan vericidir. Canlılığı, yaratıcılığı, güveni, cesareti ve iletişimi kuvvetlendirdiği için psikolojik olarak insanı yaşama motive eder.

 

PEMBE : Pembe, sabah güneşinin rengi ,dişi duyguların ifadesidir. Yaşam dolu, mükemmel ve enerji veren bir renktir. Sağlıklı olmanın ve daima

genç kalmanın ifadesi olarak da tanımlanabilir. Pembe enerjisini kırmızıdan alır. Kırmızıya göre daha yumuşaktır. Parti ve eğlencenin rengi olarakta

kullanır. Özellikle koyu pembe, kişiler arasındaki enerji değişimini sağlar. Tutkunun rengi kırmızı eyleme geçme isteği uyandırırken, pembe fiziksel

bir uyarıcı rolündedir. Pembe aynı zamanda yaratıcılığı da etkiler. Pek çok kişi pembenin dişi rengi olduğunu düşünür. Erkeklerden çok azı bu rengi

yaşamlarında kullanır.

 

BEYAZ : Bu rengi sevenler, çatışmadan uzak , farklı ve özgür bir dünyanın arayışı içinde olan insanlardır. Beyazın saflığına inan kişiler; aydınlığı

seven, okumayı, düşünmeyi,ve yorumlamayı severler. Boşluk duygusu içinde hayal dünyalarının çok geniş olduğu fark edilir. Beyazı sevenler,

temizliği, saflığı ve masumiyeti de severler. Soğukkanlı tarafları güçlüdür ve bu da etrafındaki diğer insanları çok etkiler. Bununla beraber , beyaz

rengi kullananların herkesle anlaşabilecek kadar geniş görüşlü oldukları saptanmıştır.

 

 
YAZAR HAKKINDA

Nuit'te Müşteri Temsilcisi
Ajansımızın gözü kulağı olur. Gider, gelir, anlatır da anlatır her mailin sonunda yorumlarınızı bekliyorum yazmaktan hiç vazgeçmez!
 
 
YORUM YAZ
*Ad Soyad 
*E-Posta (yayınlanmayacak) 
*Yorum 
 
 
Sosyal Medyada Biz