200 milyondan fazla aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağlarından biri olan Twitter, Türkiye’de 2013 yılı itibariyle 9.6 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Bu, 2012’ye kıyasla %33’lük bir üye artışı demek…
Twitter dünya üzerine ise geçen seneye göre %55’lik üye artışı yaşarken, mobil reklam alanında Facebook’u ikiye katladı ve markaların da daha fazla dikkatini çekmeyi başardı. Twitter’da en aktif sektör tahmin edileceği üzere Medya. Ancak Havayolları şirketleri ve perakende sektöründeki bir çok marka da Twitter’da atağa geçmiş durumda…
Türk Twitter kullanıcıları geçen sene günde 1.7 milyon tweet atıyordu. Bu sene ise bu rakam %370 oranında arttı ve günlük tweet rakamı toplam 8 milyona ulaştı.
Kadınlar Twitter’a hakim olmaya başladı dersek abartmış olmayız. Geçen sene erkeklerin yoğun olduğu kullanıcı oranlarında bu sene kadınlar %53 ile erkekleri geride bıraktı.
2013’te Twitter’da linkli içerikler arasında en fazla fotoğraf paylaşılırken, sırasıyla video, lokasyon ve haber paylaşımları da önemli bir yer edindi.
Tweetlerin % 60’ı yorum alırken, % 20’si ise RT ediliyor. Twitter’da kullanıcılara kendilerine özel konular yaratabilme ve kullanıcıların bu konular altında paylaşımlarını yapabilme özelliğini sunan hashtag kullanımı ise 2013 yılı itibariyle, belki şaşırtıcı ama sadece %7 oranında.
Markaların Twitter stratejilerini belirlerken dikkat etmeleri gereken en önemli veri ise Twitter kullanıcılarının Twitter’ı daha çok mobilden kullandıkları. 2012’de bu rakam %59 iken, oran bu yıl %61’e yükseldi.