Sosyal medya dünya üzerinde milyonları bulan takipçi sayılarıyla, bireylerin, toplulukların, firmaların ve markaların; birbirleriyle etkin ve sürekli bir iletişimde olduğu kocaman bir evren haline geldi.
Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Linkedin gibi dünya üzerinde milyonlarca takipçi sayılarına ulaşan sosyal ağların takipçi sayıları her gün artıyor ve bu ağlara her gün bir yenisi daha ekleniyor. Günümüzde tüketiciler, markalarla interaktif bir iletişimde olabilmek için sosyal medyayı tercih ediyorlar. Sosyal medyada var olmayan markaların, marka bilinirliğini arttırması ve markasına değer katması oldukça zor.
Markanızın sosyal medyada yer alması kaçınılmaz ancak hangi sosyal medya mecrasında yer alacağınıza karar vermeden önce sosyal medyayı aktif olarak kullanan kişileri iyi tanımanız, önceliklerini, tercihlerini iyi bilmeniz şart. 2013 yılında yayınlanan infografik bizlere sosyal medya kullanıcıları hakkında genel bir bakış açısı sağlamakta…
İnfografiği genel olarak özetlemek gerekirse; öncelikle, sosyal medyaya kadınların erkeklerden daha fazla ilgi duydukları aşikâr. Kadınların %71’i sosyal medya kullanıcıları arasında yer alırken, erkeklerin %62’sinin sosyal medya kullanıcısı olduğu gözüküyor.
Yaş gruplarına göre bir değerlendirme yapıldığında ise tahminlerle örtüşen oranlarla karşılaşıyoruz. 18-29 yaş grubunun %83’ü, onu hemen takiben de 30-49 yaş grubunun %77’si sosyal medyayı kullanıyor. 50 yaş üstünde ise sosyal medya kullanım oranları hızlı bir şekilde düşüyor…
Gelir seviyesinin yükselmesi de sosyal medya kullanım oranlarını düşürüyor. Hane geliri 30 bin doların üzerinde olan bireyler sosyal medyayı %72 oranında kullanırken; gelir yükseldikçe sosyal medya kullanım oranı dramatik bir düşüş göstermese de, yine de bir düşüşe geçiyor.
Yerleşim kategorileri, eğitim ve köken bazlı oran değerlendirmelerine baktığımızda ise sosyal medya kullanımı açısından çok büyük uçurumlar gözükmüyor. Üniversite mezunlarının %66’sı, lise mezunlarının ise %69’u sosyal medyayı kullanırken; şehirde yaşayanların %70’i, kırsal kesimde yaşayanların ise %61’i sosyal medya ile yakından ilgileniyor.